sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Inbody mittauksen tulokset!

Eilen tuli tosiaan käytyä Kuntokeskus K&M:llä Kymen Inbodyn järjestämässä Inbody mittauksessa ja lupailinkin vähän availla tuloksia täällä blogissa kaikille innokkaille. :) Meidän salilla on mahdollisuus inbody mittaukseen noin kolme-neljä kertaa vuodessa ja itse olen käynyt edellisen kerran 3.9.2016 eli aikalailla puoli vuotta sitten. Toisinaan inbody mittauksen jälkeen on ollut todella turhautunut fiilis, kun minkäänlaista muutosta toivottuun suuntaan ei ole tapahtunut... Nyt kuitenkin sain olla enemmän kuin tyytyväinen mittaustuloksiin! :) 


Innokkaimmat Instagram seuraajat ovatkin jo ylläolevan kuvan eilen nähneet (sen takia kannattaakin liittyä äkkiä Instaseuraajaksi, mikäli et vielä ole!) ja kuten kuvasta näkyy niin puolivuotta sitten painoa oli 72,7kg ja eilen inbody laite näytti 67,6kg. Viisi kiloa siis eroa edellisen mittauksen painoon. :) Kaksi asiaa, joihin huomioni erityisesti kiinnittyivät kehon koostumusanalyysissä olivat lihasmassan ja rasvamassan muutokset! Ja positiivisesti kiinnittyivätkin, sillä samalla kun rasvamassa oli pudonnut 30,7kg:stä 23,8:aan kiloon (eli -7kg) niin lihasmassa oli kasvanut 23,1kg:sta 24,2:een kiloon (eli +1kg)!!! :) 



Jollekin toiselle nuo tulokset ja lihasmassan kehitys saattavat olla vähäpätöisiä ja rasvamassan määrä kauhistuttava (sillä onhan se vieläkin!), mutta itselleni kehitys on aivan huima sillä toivoin niin hartaasti, ettei lihasmassa vaan olisi tippunut ja sitten se olikin NOUSSUT! :) Myös kolmas asia, mikä kiinnitti erityisesti huomioni oli kehon viskeraalirasva eli sisäelinten ympärillä oleva rasva. Tämä luku oli pudonnut 110,1:sta 89,7:ään! :))) Viskeraalirasvahan ei ulkoisessa olomuodossa juurikaan näy, mutta silti se on terveydelle se kaikkein tärkein mittari ja elintapasairauksien ehkäisemiseksi tuon luvun pitäisi olla alle 100 ja NYT MINULLA SE ON! :) Rasvaprosentti on edelleen hurjat 35,2%, mutta edellisessä mittauksessa se oli jopa 42,2%.. Eli 7% tullut puolessa vuodessa alas. :) Painoindeksille en enää nykyisin anna niin suurta painoarvoa, mutta tällä hetkellä painoindeksi on 27,1 ja sinne normaalin painon rajoihin päästään siinä 62kg:n painossa. Se on se tavoite, eli -6kg vielä! ;) 


Tässä vielä pieni "sneak peak" -vertauskuva tammikuulta ja tältä päivältä kun painoa on pudonnut -6,7kg! ;) Instagramista pääsette näkemään myös kokonaisuudessaan videot molempien kuvien takana, joista tuo ensimmäinen on siis kuvattu 25.1.17 ja toinen tänään 19.3.17. 

Isot tsempit kaikille uuteen viikkoon! Enää 11 viikkoa kesään...! ;)

12 kommenttia:

  1. Huikeita tuloksia, hienoa! Tästäpä on taas hyvä imaista motivaatiota itsellekkin. Tsemppiä myös sulle alkaneeseen viikkoon. :) -Rouva R // Rakkauden rasvaprosentti-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti kaikki motivaatioboosti mitä vaan saan täältä ruudun takaa sinne välitettyä tekee ihan super hyvälle fiilikselle! :) Itse imen myös motivaatiota muiden laihdutusblogeista niin kiva sitä antaa myös välillä muillekin. :) Ihanaa viikkoa!

      Poista
  2. Aivan valtava ero noissa kuvissa :0 Eikös tuo painoindeksi ole vähän turhake kun kuitenkin lihas painaa enemmän kuin läski?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Kiitos <3 Tulinpa hyvälle fiilikselle! :) Onhan se bmi vähän turha, enkä sitä kyllä niin tarkasti seuraakaan kun se ei tosiaan erottele lihasta ja läskiä toisistaan. ;) Toki mukavaahan se olisi painoindeksinkin mukaan olla muutakin kuin lievästi ylipainoinen, mutta mitään hattutemppuja en lähde tekemään jos se paino ei tällä kevennetyllä ruokavaliolla sinne normaalipainon rajoihin tipu. ;)

      Poista
  3. Vitsit mitkä tulokset mittauksessa! Ja kuvissakin näkyy huikea ero! Rytinällä kohti tavoitteita, vau. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kyllä itsekin aika yllättynyt -etenkin tuohon lihasmassan kasvuun! :) Näköjään se ruokavalio ja kova treeni kuitenkin tuottaa haluttua tulosta vaikka aina välillä tuntuukin siltä että mitään ei tapahdu. :)

      Poista
  4. Upeat tulokset mittauksessa. Onneksi olkoon!

    VastaaPoista
  5. Hei. Hienot tulokset! Onko toi lihasmassan suuruus mitenkään yhteydessä painoon kun mulla se oli inbody mittauksessa 28,4 vaikka en juuri salilla treenaan. Painan huomattavasti enemmän kun sinä ja rasvaakin löytyy. Tämä tehty inbodylla. On nuo tulokset vaan erilaisia kun inbodylla mulla se visraalinen rasva korkealla ja muilla laitteilla mitattuna normaali. Ja olen ilman muutoksia käynyt kolmella eri mittarilla. Mutta tämä toki suuntaa antavia, ihan täysin niihin ei voi luottaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Inbody mittaus on varmasti se kaikkein tarkin keino mitata rasvaprosenttia ja lihasmassaa. :) Sellaiset vaa'at mitkä olevinaan näyttävät rasvaprosentin tms niin ovat aika huuhaata tai näyttävät vain sinne suuntaan. Toki sehän riippuu siitä mistä sitä omaa kehitystä seuraa ja jos samalla laitteella mitattuna muutosta on tapahtunut niin sehän riittää! ;) Paino kulkee kyllä käsi kädessä lihasmassan kanssa eli luonnollisesti painavimmilla on enemmän sitä lihasmassaa ja kevyemmillä vähemmän -poikkeuksena tietenkin hyvin lihaksikas ja treenattu kenellä rasvaprosentti on ihan olematon mutta lihasta paljon! :D Mutta inbody mittaus antoi minun pituiselleni ja painoiselleni lihasmassan viitearvoksi tuon 24,8kg eli en ole enää kaukana siitä. ;)

      Poista
  6. oot niiiiiiin huippu, wau mitä tuloksia!!!!!! Seurailin kiloja tammikuun alussa ja olimme suurin piirtein samoissa.. argh, mä olen jumittanut reilu 73:een, ae että olen juuri nyt vihreänä... mut etiäpäin, tsemii sullekin t.eve

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Eve! :D Etiäpäin sano mummo lumessa! ;) Mitään ei ole vielä menetetty painon suhteen ja hyvin ehdit sen viisi kiloa pudottelemaan pois kesäksi -niin halutessasi. ;)

      Poista

Kiva jos jätit kommenttia :) Nyt voit kommentoida myös anonyyminä! Kommentit hyväksytetään ennen julkaisua ja kaikki asialliset kommentit julkaistaan! :)