sunnuntai 25. syyskuuta 2016

Workout of the day

Herran jestas mitä kyytiä viikot menee! Kohta on jo syyskuu taputeltu ja yöt mitä olen viettänyt kotona tässä kuussa voi melkein laskea yhden käden sormilla! :D Nyt on kuitenkin koulutukset tältä erää ohi ja aletaan itse hommiin, eli rakentamaan! ;D Voi olla, että pää saattaa hajoilla 8-20 työvuorojen päätteeksi, mutta onneksi se on samalla palkitsevaa kun saa näkyvää tulosta aikaan! :) Viime viikko tosiaan vierähti Norjan koulutuksessa täydessä some hiljaisuudessa keskellä metsää veden äärellä. Uimassakin tuli käytyä vielä kahteen kertaan ja muutenkin oli aivan huippu viikko tuolla "leirillä". Someloman lisäksi viikosta tuli myös saliloma ja kahta aamulenkkiä lukuunottamatta viikon liikunnat jäivät aika nolliin. Nyt viikonloppuna on kuitenkin saatu vähän korjattua tilannetta! :)



Eilen kävin salilla tekemässä rinta/olkapäätreenin ja tänään heräsin aamulla elämäni ensimmäiseen "WOD":iin eli workout of the day. ;D Kävin siis kokeilemassa crossfittiä elämäni ensimmäistä kertaa ilmaisella tunnilla. :) Kyllä hengästytti ja hiki valui ja muutenkin oli oikein hauskaa! Uusi alku kurssi alkaa nyt lokakuussa ja treenit on maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 18-19, mutta koska ainakin seuraavat pari kuukautta menee 8-20 töissä niin ei huolta, että aloittaisin tässä vaiheessa uutta harrastusta! ;D Pääasia, että saan salitreenit pidettyä edes jotenkin aikatauluissa mukana, vaikka haastavaa tulee sekin olemaan! Menenkö aamulla 06:00 ennen töihin menoa treenaamaan vai reilusti ilta kahdeksan jälkeen? ;D Kumpikaan ei tunnu kovin houkuttelevalta ajatukselta.. Crossfit tunnin jälkeen, tuntui kuitenkin siltä että energiaa on vielä ihan kunnon salitreeniin ja niinpä porhalsin suoraan tunnilta omalle salilleni tekemään hauis/ojentaja treenin. :)



Nyt on taas huippuhyvä fiilis, kun sai viikonloppuna vähän treenattua! Kyllä se itselläni vaikuttaa aivan selkeästi vireyteen ja omaan fiilikseen kun on käynyt treenaamassa. :) Saa nähä tuleeko joskus toiste vielä lähdettyä crossfittiin vai lähdenkö kokeilemaan sitä tankotanssia, kun viime kertaisesta yrityksestä ei tullut mitään kun tunti peruttiin liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi.. :/

Minulla on pari postaustoivetta takataskussa, jotka yritän ehtiä toteuttamaan mahdollisimman pian! Katsotaan miten aika riittää rakentamisen ohessa. ;D

lauantai 17. syyskuuta 2016

Parempi pieni miinus, kuin iso plussa

Koulutuksesta kotiuduttu ja tänään aamulla kutsui vaaka! Eihän näille tuloksille nyt hurraa huutoja voi antaa, mutta aina kumminkin pienikin miinus on parempi kuin iso plussa. Edellisellä koulutus viikollahan minulla oli paino noussut kilon, eli selvästi liikaa hiilareita tuli mätettyä. Tällä viikolla himmailin kuitenkin hiilareissa, eikä evääksi päätynyt kertaakaan eineksiä vaan koko viikon söin lounaalla kanaa ja kasviksia. :) Illallinen/päivällinen syötiin kuitenkin ravintolassa joka ilta ja lasillinen viiniäkin tuli torstai iltana Tapas ravintolassa juotua, niin siihen nähden olen ihan semi tyytyväinen vaa'an lukemaan. 



Paino siis tämä aamuna 73,3kg että onhan tässä kirittävää jos haluaisi sen -10kg pois jouluun mennessä! :D Taidan tyytyä ihan viidenkin kilon pudotukseen, sillä vaikka kaksi ensimmäistä diiettiviikkoa silloin elokuun alussa lähtivätkin hyvin käyntiin ja paino putosi pari kiloa, niin se vaati aivan helvetin tarkkaa ruokavalion noudattamista ja että kaikki liikunnat (4 salitreeniä, 2 aerobista ja 2 hiittiä) tulivat kasaan. Siihen tahtiin en kyllä nyt tulevina kuukausina pysty pitkien työpäivien vuoksi. En kuitenkaan halua missään nimessä heittää koko syksyä hukkaan/läskiksi painonpudotuksen kannalta, vaan yritän päivä kerrallaan tehdä niitä parempia valintoja niin ettei paino ainakaan pääsisi enää yhtään nousemaan, sillä onhan tässä 10 kiloa liikaa mukana kannettavaksi. 

Nyt on reilun 9h yöunet takana ja kympiltä sitten Johannan jalkarääkkiin! ;D

torstai 15. syyskuuta 2016

Aivot raksuttaa yötä päivää!

Viikot menee nyt ihan hurjaa vauhtia uuden työn parissa! Viime viikolla olin tosiaan koulutuksessa Tampereella ja tämän viikon aina huomiseen asti Helsingissä. Maanantaina lähdetäänkin sitten Norjaan, että postaustahti saattaa olla tätä kaksi kertaa kuukaudessa -tyyliä vielä ihan jonkun aikaa.. :D Tuntuu muutenkin, että kun päivän aikana aivot raksuttavat niin paljon kovalevylle uutta asiaa niin illalla ei enää jaksa edes lukea muiden blogeja tai saatika sitten itse luonnostella postauksia. 


Mutta jotta koko postaus ei menisi aivan jonnin joutavaksi löpinäksi, niin mennään itse asiaan eli painonhallintaan! Kyllä tämä maanantaista-perjantaihin kotoota poissaolo tekee kieltämättä painonhallinnasta haastavaa, puhumattakaan painonpudotuksesta..! Kuntosaleilla kertamaksut ovat ihan järkyttävän kalliita kun täällä Helsingissäkin Fressin kertamaksu on 16€! O_o Ei siinä ulkopaikkakuntalainen kovin montaa kertaa raaski käydä treenaamassa. Viime viikolla Tampereella kävin salilla kaksi kertaa ja viikonloppuna sain kotisalilla tehtyä viikon puuttuvat kaksi salitreeniä. :) Tällä viikolla olen treenannut vain kerran, mutta lauantaille onkin jo varattu Johannan kanssa jalkatreeni ja sunnuntaina menen Tiinan kanssa tekemään selän! Uudet Asicsen kengät ovat päässeet jo kertaalleen testiin ja todella hyvät on kyllä jalassa. Ennenkaikkea rakastuin tuohon kuosiin ja olihan nuo ihan pakko ostaa.. ;D




Koulutuspäivät ovat olleet klo 8-16 ja minä olen kaikkea muuta kuin aamu ihminen, että olisin tottunut heräämään jo kuudelta laittamaan aamupalaa..! Ehei! Se on torkkua painetaan niin kauan kunnes on enää puoli tuntia aikaa lähtöön! :D Aamupalan olen nauttinut bussissa heraproteiinin muodossa shakerista. :) Lounaalla minulla on ollut joka päivä broilerin rintafilettä ja kasviksia. Valmistin viime sunnuntaina viikon lounas kanat ja ostin täältä kaupasta pari pakaste vihannespussia, niitä olen sitten puputtanut aina töissä. Päivällinen onkin sitten syöty aina jossain ulkona ja se vasta onkin haastava juttu! Koita nyt sitten valita aina se kevyin annos listalta.. Eihän siitä tule mitään! :D Sushi (kait?) on ihan terveellistä? 


Katsotaan mitä paino taas lauantaina näyttää! Sillä tippunut se tuskin on.. Pääasia kuitenkin, että liikunta tuntuu joka kerta yhtä hyvältä ja siitä kolmesta-neljästä salitreenistä viikossa pidän kyllä kiinni, vaikka ne sijoittuisivatkin nyt jonkin aikaa pelkästään viikonloppuihin! :)