perjantai 16. tammikuuta 2015

Mikä on sinun unelmakroppasi?

Jokaisella meillä on ne omat ihannevartalot, joista unelmoimme ja joita kohden kurkoitamme. Toiset tykkää vähän muhkummasta, kun taas toisella haaveena mahdollisimman rasvaton kroppa. :) Kysynkin nyt kaikilta lukijoilta: Mikä on sinun unelmavartalosi?


Mulla itsellä on nyt tavoitteena kesään mennessä saada rasvaprosentti alle 30%. Kuitenkin matka jatkuu siitä vielä kohti 25% ja jos rahkeet riittää niin aina sinne 20% tähdätään! Nyt on niin mahdottoman kova tsemppi päällä ja huomaan lähes päivittäin kropassa muutosta ja treeneissä kehitystä! :) Tänään tein vielä 50min lumenluonnin jälkeen intensiivisen jalkatreenin salilla. Hackissa liikuttelin jo yksinäni 75kg:n painoja ja jalkaprässissä oli painoa 190kg. Ennätykset paukkuivat myös reidenojennuslaitteessa, kun tein 3x10 sarjoja 43kg:n painoilla. :) Nyt kun en voi enää viikottain iloita siitä alenevasta painolukemasta, niin täytyy motivoitua muista asioista! :) Tällä hetkellä motivoidun eniten kehittyvistä painoista treeneistä!


Mites onko tammikuussa kevyen elämäntapansa aloittaneilla vielä hyvä tsemppi päällä, vai onko motivaatio vielä kadoksissa? :)
Ajatelkaa sitä projektia pitkällä tähtäimellä! Vaikka tipaton tammikuu olisi mennyt jo reisille niin tätä vuotta on vielä aika monta viikkoa jäljellä ja aina voi aloittaa uudelleen! :) Tai tuo "uudelleen aloittaminen" oli aika huono ilmaisu.. Pikemminkin nousta uudelleen jaloilleen ja jatkaa siitä mihin ennen repsahdusta on jääty. :) Itsellä oli aikomuksena viettää "sokeritonta tammikuuta", mutta paskanmarjat eilenkin söin kummitytön 1v synttäreillä kakkua ja nautin siitä ilman omantunnontuskia! ;D Ei siis pidä ottaa liian vakavasti tai olla liian ankara itselleen. Helpompi säilyttää elämäntapa vielä vuodenkin päästä jos ei joka kerta soimaa itseään, kun on tullut "repsahdettua".


Mutta nyt on tälle viikolle hei viisi salitreeniä takana ja muutamat lumenluonnit siihen päälle! Tää tyttö on kieltämättä nyt aika väsynyt. Onpahan ainakin viikonlopulle lepopäivät ansaittu (mitä nyt silti töissä joutuu käymään..)! ;D Nyt tää lähtee vällyjen väliin nukkumaan.. Zzzz.. Öitä! :)

23 kommenttia:

  1. Huomenta! Tuo on hieman kaks piippuinen juttu, tuo unelmavartalo. Se ei saa olla liian laiha, ei liian lihaksikas, ei liian rasvakerros... Mikä olisi tuosta väliltä. Ja ennen kaikkea pääkopan pitää olla kunnossa. Se ratkaisee kaiken. Tuohon unelmakroppaani minulla on vielä matkaa, mutta suunta on oikea.

    Tsemppiä sinulle salitreeniin! Hienoja tuloksia saat aikaiseksi. (Minä kun en vieläkään ole saanut itseäni irti, että menisin salille..)

    http://liikunnaniloa1.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se salikärpänenkin vielä suhun puraisee! ;) Pääkoppa on kyllä se kaikkein tärkein osa laihdutuksessa, jos se ei ole mukana niin ei tule hommasta muutenkaan mitään.. Tsemppiä! :)

      Poista
  2. Sanoisin omaksi unelmakseni/tavoitteekseni rasvaprosentin 15-20. :) Muistan elävästi viime vuoden tammikuun, kun prosentti oli järkyttävät 36, ja sitten kaksi kuukautta myöhemmin mukavat 22,5. Ja miltä kroppa tuntui molemmissa prosenteissa - ero oli aika huikea. Tällä hetkellä rasvaa on taas vähän reippaammin kehossa, mutta eiköhän se kevyempi olo oo ihan saavutettavissa, kun vaan jaksaa tehdä töitä sen eteen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika jäätävä muutos on kyllä sulla ollut kun parissa kuukaudessa tippunut noin paljon rasvaprosentti! :) Hienoa! Nyt taas uudestaan kohti niitä pienempiä prosentteja niin hyvä tulee! ;) Kyllä se homma lähtee taas luistamaan, kun jaksaa keskittyä syömään oikein ja liikkumaan terveellisesti! :)

      Poista
  3. Itse olen aina pitänyt pehmeämmästä naisvartalosta, eikä miehessäkään ole rasva minua haitannut. Kuitenkin tärkeämpää kuin rasvaprosentti on se, miten itsensä kantaa, ja millainen ruumiinrakenne on. Juuri pohdiskelin vähän samaa omassa blogissa, vaikka minulla ei näin tarkkaan muodostuneita tavoitteita olekaan kuin sinulla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän se oman kroppansa kantaminen ja hyväksyminen on kaikkein tärkeintä pelkän rasvaprosentin sijaan! ;) Jos tosiaan kulkee selkä suorassa ja katse ylhäällä ja tuntee olonsa hyväksi (oli sitten rasvaprosentti mitä tahansa), niin se hyvä oli välittyy myös muihin ihmisiin! :) Erona sitten taas kun kulkee kroppa "kasassa" ja katse maassa.. Silloin ei välttämättä välity toisille se, että viihtyy omassa kropassaan..

      Poista
  4. On kyllä huimat nuo sun jalkaprässin painot. :) Millaisia sarjoja teet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikkuhiljaa on kehitystä tullut.. ;) Teen vähän päivästä riippuen 3x12 tai 3x15 sarjoja. Jos fiilis on hyvä ja vielä viidentoista toiston jälkeen tulee lisää niin antaa mennä vaan vaikka 20 toistoa! ;)

      Poista
  5. Tai siis mietin, että kun ite teen reidenojennusta 3x12 sarjoja niin että eka sarjassa 40kg, kahdessa vikassa 35kg. Reiden koukistusta 40kg ja 3x10. MUTTA jalkaprässi ei kyllä 190kg painolla liikahtaisi milliäkään :D Siinä 80kg ja 3x12. Vai onko prässejä sitten niin erilaisia ettei painoja oikein voi verrata? Hmm. Meidän salilla tällainen http://www.technogym.com/fi/products/strength-training-equipment/lower-body-gym-equipment/element-+/leg-press/1760

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On eri asia tehdä jalkaprässiä noin niinkuin laittamassasi kuvassa kun pystysuoraan ylös. :)

      Poista
    2. Joo siis prässejä on ainakin kolmea eri tyylistä! Meillä on kahdenlaisia salilla, mutta ei kuitenkaan tuon tyylistä minkä kuvan laitoit vaan juurikin enempi pystyasennossa olevia ja "vapaampia" kelkkoja. Toisessa prässissä kulma on TODELLA jyrkkä (melkein pystysuora! :D) ja siinä kelkka painaa 40kg ja painoa on 100-120kg lisänä. Eli tuossa melkein pystysuorassa prässissä teen 140-160 kilolla 10-15 toiston sarjoja! Sitten tämä toinen prässi on vähän loivemmassa kulmassa, mutta ei kuitenkaan tuollainen kuvassasi oleva laite. Siinä selkä ei joudu niin kovalle rasitukselle, kun kulma ei ole niin jyrkkä ja siinä kelkka painaa sen 34 tai 40kg ja kiekkoja lisään 150kg:n edestä. :) Jos yhtään sait selkoa mun selityksistä! :DD

      Poista
    3. Tässä postauksessa näkyy minkälaiset prässit meillä on: http://pudotus.blogspot.fi/2014/10/kehitysta-salilla-syynissa-jalat.html :)

      Poista
  6. on kyllä kovat jalkaprässin painot. Voima jyllää kuin pienessä kylässä. :) T: Inkeri
    P.s unelma kroopa olis joku20-25% mutta ei sen niin väliä kunhan tuo raskaus löllö vatsa vaan lähtis pois. Ootko muuten kokeillut selätintä ja huomannut siitä olevan mitään hyötyä missään?? Ystävällä olisi sellainen ja olen ajatellut lainata mutta en tiedä onko siitä mihinkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha! Ihanasti sanottu :D Kyllä jaloissa on jo ihan kivasti voimaa ja huomattavasti enemmän kuin yläkropassa! ;) Mulla myöskin tuo vatsa on se suurin ongelmakohta ja siitä on eroon päästävä! Se kuitenkin vaatii myös pienempää rasvaprosenttia, että tästä röllykästä eroon päästään! ;D Selätintä en oo Itseasiassa koskaan kokeillut, mutta piikkimatto on taas kaivettu kaapin perukoilta uudelleen käyttöön ja siinä maatessani huomaan kyllä aineenvaihdunnan lähtevän liikkeelle ja kropassa ihan kihelmöi ja kuumottaa pitkään sen jälkeenkin! :D Sitä voin siis suositella, vaikka alkuun tekeekin kipeää.. ;) Kannattaahan se lainata selätintä nyt kun siihen on mahdollisuus niin ei tarvitse itselle ostaa. :) Jos se sitten onkin hyvä ja hyödyllinen niin voi hankkia vaikka itselle oman! :)

      Poista
  7. No oma unelma olis varmaan jotain tota 25%, en yhtään osaa sanoa noista prossista mitä se mulla voisi olla jos olisin ihannepainossa eli 173cm ja 65kg.. Mutta sokeriton ja alkoholiton tammikuu pitää!! Herkuttomuuden osalta sujuu ihan pelottavan helposti! Mitään ongelmaa ei oo ollu!! Lasillista valkkaria olis tehny perjantaina mieli, mutta tiesin et se olis turhaa ja harmittas vaan jälkikäteen :D Hassua että kun just alkoholin kanssa ei oo mitään ongelmaa olla ilman niin nyt sit teki mieli ja herkkuja ei :D Ja jes, eilen lenkillä jaksoi taas jo hölkötellä ja olo oli kevyempi!! Siitä tulee vaan niin hyvä fiilis kun jaksaa juosta! Mikään sali ei tuo mulle samaa onnistumisen tunnetta! No ehkä joku leuanveto vois tuoda koska sellaseen en oo ikinä pystyny, mutta just esim. jalat ja vatsat mulla on aina ollu aika hyvät ja kehityn niissä nopeesti. Kävin syksyllä 2 viikkoa salilla ja vetelin prässissä jo 80-100kg painoilla. Mut siihen se taas aikatauluongelmien takia jäi. :/

    T. Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieno homma, että sokeriton on pysynyt ongelmitta! ;) Itsellä tosiaan arkena tulee oltua ihan pilkun tarkasti, mutta sitten kun on jotain synttäreitä, jouluja tai uusia vuosia niin silloin on vaikea kieltäytyä kaikesta. :) Eikä ehkä ole tarkoituskaan! 25% on itsellänikin semmoinen tavoite, johon olen jo tyytyväinen mutta aina pitää kurkottaa vielä vähän kauemmas! ;) Sulla on selkeesti hyvä lihasmuisti ja lihasmassaskin kiitettävästi, kun pystyt muutamankin treenin jälkeen tekemään jo noin isoilla painoilla! :) Itsehän aloittelin silloin varmaan jollain 60kg:n painoilla kun kesällä tätä ohjelmaa aloittelin ja PT:tä vaihdoin, mutta hyvin on kuitenkin kehittynyt voimat viimeisen puolen vuoden aikana! ;)

      Poista
  8. Minun unelma olisi keskimmäisen rivin keskimmäinen, mutta muutkin keskimmäiseltä riviltä kelpaisivat. Ekan rivin naiset on liian miehekkäitä makuuni ja ykkönen nyt on ihan järkyttävä, olisin varmaan ennemmin ihan tuo vika kuva kuin eka. Minä myös tykkään pehmeydestä sekä omassa vartalossani, että muiden ulkonäössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha :D Ai että ihan noin lihaksikas vartalo ei ole sun mieleen? ;) Mä en itseasiassa ENNEN tykännyt yhtään tuon tyyppisestä vartalosta, mutta nyt kun on tajunnut kuinka paljon töitä joutuu tekemään edes sen rasvaprosentin alle 30% saamiseksi, niin todella arvostan tuon ensimmäisen naisen tahdonvoimaa! :) Ehkä en kuitenkaan ihan semmoiseen itse tähtää, mutta tuo ylimmän rivin oikean puoleinen eli 20-22% olisi se mistä haaveilen! ;) Kunhan nyt ensin tosiaan pääsee sinne alle 30% ja sitten katsotaan jos pääsee alle 25%! ;) Prosentti kerrallaan! Ja aika moni tosiaan tykkää vähän pehmeämmästä, kuin ihan langanlaihasta! :) Niinkun huomaa tästä gallupista niin suurin osa on sen 25-35 rasvaprosenttiluokan kannalla. :)

      Poista
  9. Ihan ensinnäkin, kiitos ihan loistavasta blogista! Tätä on niin kiva lukee, kun oot aina niin ihanan rehellinen kaikesta, niistä epäonnistumisistakin ja oot niin aito ja ihanan tsemppaava. Itellä menny tipaton tammikuu reisille jo kaks kertaa ja jotenkin soimannu itteeni niin kauheesti et miksen pysty. Sait kuitenkin taas luotua uskoa siihen, että ei maailma oo vielä romahtanu vaan voin taas huomenna alottaa uuden, paremman viikon. Unelmakroppa mulla olis rasvaprosenttina joku 20-25 vaikka se tällä hetkellä huitelehtii varmaan about 40 tasolla. Mutta ehkä vielä joskus! Paljon tsemppiä sulle, oot huikeen työn tehny jo nyt ja uskon, että tolla päättäväisyydellä varmasti pääset vielä sinne minne tavoitteletkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! :) Ihana kuulla! Parhaani mukaan ainakin yritän olla aito oma itseni ja kiva kuulla jos se välittyy sinne ruudun toisellekin puolelle. :) Nuo "tipattomat tammikuut" ja "herkuttoman helmikuuta" ovat vähän hankalia, kun yleensä jos jonkun kieltää niin sitä alkaa tekemään entistä enemmän mieli.. Siksi itse koitan kiinteytyä sellaisella terveellä ajattelukaavalla: jos jotain herkkuja silloin tällöin mieli niin annan itselleni luvan syödä, enkä turhaan soimaa siitä itseäni. :) Maailma todellakaan ei ole vielä romahtanut! Niinkuin kirjoitin: vuosi on vasta alussa ja viikkoja on vielä monia. ;) Älä turhaan tunne oloasi epäonnistuneeksi, vaan ajattele positiivisesti että aina voi seuraava päivä olla parempi! :)
      Ja vielä siitä rasvaprosentista! Vielä kesällä 2012 mulla oli tuo rasvaprosentti 46% kun painoa oli 74kg, mitä lie se on silloin 83 kiloisena ollutkaan yli 50% varmasti! Nyt kuitenkin tavoitellaan sitä alle 30% ja jossain vaiheessa se ehkä on alle 25%! ;) Ei pidä antaa periksi! Tsemppiä hirmuisesti sinne! :)

      Poista
  10. Minä pidän pehmeämmista vartaloista (mutta en niin pehemeästä kuin omani - hih) eli ihanne miehille tuo 25% ja naisilla 35%.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo rasvaprosentit ovat aika sopivat sekä miehellä että naisella! :) Nuo rasvaprosentit on myös melko helppo pitää yllä, kun taas joku alle 20% on vaikeampi pitää jatkuvasti tai saa ainakin ruokavalion kanssa pysyä melko tiukkana! ;)

      Poista
  11. Vähän myöhässä kommenttia tähän prässiasiaan, eli siis tuossa mikä meidän salilla on, kelkka painaa x kg ja sitten siinä ite vielä lasottaa 78 kilollaan, niin tuleehan siitä kyllä painoa. :D Kiva olisi joskus kokeilla tuollaisella missä ite pysyt paikallaan ja työnnetään niitä painoja... vaan tykkään nykyisestä salistani niin etten taida prässin vuoksi vaihtaa :D

    VastaaPoista

Kiva jos jätit kommenttia :) Nyt voit kommentoida myös anonyyminä! Kommentit hyväksytetään ennen julkaisua ja kaikki asialliset kommentit julkaistaan! :)